Sok cégvezető esik abba a hibába, hogy csak akkor változtat, amikor valami probléma merül fel a vállalkozásánál. Ez gyakran már késő. Persze ekkor is kell lépni, de sokkal nagyobb siker érhető el, ha ezt hamarabb tesszük meg. Dr. Kurucz Attila teljesítmény- és folyamatmenedzsment specialistával beszélgettünk arról, mit tehetnek a vállalkozások.

A folyamatos fejlesztés elengedhetetlen a mai, rendkívül gyorsan változó üzleti világban. Akkor is szükséges, ha éppen minden a legnagyobb rendben megy vállalkozásunknál, hiszen az, hogy éppen sok vevőnk van, nem jelenti, hogy jövőre is sokan lesznek. Érdemes figyelni a körülöttünk lévő világra, az új trendekre, a vásárlóink viselkedésére, véleményére. Befelé gondolkodva szintén fontosak a jól működő rendszerek, az újdonságok is, ami felpezsdíti a vállalkozást. A figyelmünket jobban fókuszáljuk, ha nem a hibajavítással, tűzoltással kell foglalkoznod. Ráadásul elégedett környezetben gördülékenyebben vezethetünk be újításokat. Ha a fejlesztés mellett döntesz, érdemes követni a következő pontokat:

1.Az első és legfontosabb, hogy szánd el magad a változás irányába, és döntsd el, nem fogod abbahagyni. Célszerű kiválasztani egy szűkebb területet, viselkedésmódot, és azon változtatni, majd ezt követően monitorozni, ami egy-két hónap is lehet, ezért a siker érdekében kitartásra is szükséged lesz.

A változtatás lehet egy újfajta Facebook-kommunikáció, vagy akár egy CRM-rendszer bevezetése is.

2.Az egyéni képességek fejlesztését is tartsuk szem előtt, hiszen általa alkalmazottaink olyan környezetben dolgozhatnak, ahol személyenként megfelelő jövőképet is kaphatnak. Ha például laposabb szervezeti struktúrát hoztunk létre, akkor adhatunk nagyobb felelősségi kört alkalmazottainknak, hogy érezzék, van előrelépési lehetőségük a cégben.

3.Kell egy csapat! A nagyobb fejlesztéseket egyedül nem lehet véghez vinni, ezért szükség lesz társakra is a sikerhez. Érdemes bevonni a munkatársakat is a folyamatokba, hiszen így részesei lehetnek a változásoknak.

via GIPHY

4.Az előző ponthoz szorosan kapcsolódik a belső és külső kommunikáció, amit célszerű szem előtt tartani. Ezzel nemcsak megelőzhetőek a munkahelyi pletykák, hanem alkalmazottaink informálódhatnak a legfontosabb hírekről, és partnereink figyelmét is felkelthetjük fejlesztéseinkkel.

5.Egy innovatív vállalkozásnál a változást nem csak a vezető, hanem a csapat bármely tagja is elindíthatja, viszont a „főnöknek” kiemelkedő szerepe lesz. A legfontosabb szabály, hogy a változás elengedhetetlen egy cég életében, de tudatos ismeretszerzéssel és új utak keresésével ez is teljesíthető.

Dr. Kurucz Attila – teljesítmény- és folyamatmenedzsment specialista

Dr. Kurucz Attila üzleti tanácsadó
http://drkurucza.hu/
info@drkurucza.hu
+36 20 353 9555

Címkék