Innováció, gyors növekedés, globalitás – néhány kulcsszó, amely egy startupra jellemző. Ezeknek a cégeknek az élete azonban nem egyszerű – tízből kilenc elbukik a vállalkozás kiépítése során. Most olyan magyar startupok számára nyílik lehetőség, amelyek a német piac meghódítására törekszenek. Mik a feltételek? Kik jelentkezhetnek? A cikk végén az is kiderül, hogy pontosan milyen vállalatokat nevezünk manapság startupoknak. 

Támogatási program magyar startupok számára!

A kezdetek során nem minden startup tudja biztosítani magának a megfelelő alapot.  Hazánkban idén több új támogatási program veszi kezdetét. Ezek közül emelnénk most ki egyet, ahol a német piacot célzó startupok részére lehetőség nyílik a nemzetközi piac meghódítására. A Budapesti Vállalkozásfejlesztési Közalapítvány, a Düsseldorf Magyar Főkonzulátussal, a think.BDPST-tel illetve a Vodafone Deutschlanddal együttműködve versenyt hirdet magyar startupok részére. Az esemény hatalmas esélyt hordoz magában.

Kik jelentkezhetnek?

A szervezők azon feltörekvő innovatív vállalkozások jelentkezését várják, akik túl vannak a piacra lépés fázisán, vagy rendelkeznek prototípussal. 2017. március 28-án a Düsseldorfi Magyar Startup Eventen a smart city és mobilitás témában tevékenykedő magyar startupok német piacra lépését szeretnék segíteni. A startupoknak rendkívüli egyedi bemutatkozásra nyílik tehetősége, az észak-rajna-vesztfáliai régióban jelen lévő és további német nagyvállalatok innovációs vezetői, befektetők, valamint helyi kereskedelemfejlesztők előtt. A Vodafone Deutschland az esemény házigazdájaként exkluzív környezetbe invitálja a résztvevőket. A megjelenés mellett a legjobbak díjazásban is részesülnek!

Emellett alkalom nyílik a jövő munkahelyei, a jövő oktatása, egészségügyi innováció és mesterséges intelligencia témában működő startupok megjelenésére is.    Az eseményt a think.BDPST keretein belül 2017 március 30-31-én rendezik. A startupok kétféle módon, pitch-session formában (rövid figyelemfelkeltő előadással) és kiállításon mutatkozhatnak be, nemzetközi és hazai innovációs szakemberek, nagyvállalatok innovációs vezetői és befektetői előtt. Az esemény szakmaiságát tovább növelve B2B programot is szerveznek a startupok részére, ahol a vállalkozói piac szereplőit ismerhetik meg a startupok képviselői!

Milyen határidőket kell észben tartanod? Hogyan kell jelentkezni?

A kiválasztás két lépcsőből áll. Az első fordulóban a jelentkezők elektronikus úton küldhetik be pályázatukat a besmart@bvk.hu e-mail címre, 2017. február 10-ig, a kategória megjelölésével. Ezt követi a második forduló, ahol a bíráló bizottság által kiválasztott startupok képviselői angol nyelvű rövid, jól strukturált előadásokban mutatják be vállalatukat.

Mit lehet nyerni?

A rendezvények nyerteseinek a BVK mentori segítségest is nyújt, ami során az ismertség növelésében támogatja a szervezeteket, illetve a hazai és a nemzetközi piac aktualitásairól ad információt, így biztosítva a stratupok hosszú távú fejlődését.

Azoknak, akik nem tudják: Na, de mi is az a startup?

A startupnak az olyan újonnan indított vállalkozást nevezzük, amely elkötelezett az innováció iránt és nagy növekedési potenciállal bír.   Az innovatív gondolkodásmód azonban nem elég, fontos elemként jelenik meg a sokszor extrém idő alatt bekövetkező növekedési képesség is. Az utóbbi tételhez szorosan kapcsolódik a kockázati tőke bevonása, mivel a cégeknek a siker érdekében intenzív növekedési pályára kell állniuk, egyszerre több piacon is teret kell hódítaniuk. A startupok így nem csupán lokális piacon vannak jelen, működésük során a globalitás kulcsfontossággal bír. Míg az induló vállalkozásoknak a nemzetközi terjeszkedés opcionális lehetőség, addig ez a startupok teljes szellemiségét átjárja – tudtuk meg a Széchenyi Tőkealap-kezelő blogjából. Ezek a cégek nem egy elkülönült szigetenként vannak a piacon, hanem valamilyen módon közösségi jelleggel bírnak, így tartva a kapcsolatot a külvilággal kiterjedt közösségek tagjaként.

Természetesen a sikeres működéshez nem elegendőek ezek a feltételek. Tízből kilenc startup sajnos kudarcot vall, hiába rendelkezik a fent említett alappillérekkel. Bill Gross egy 2015-ös TED-es előadásában kitért a sikeres startup működésének titkára. A megfelelő időben való piacra lépés, a jó csapat, a kiváló ötlet, valamint a megalapozott üzleti modell és finanszírozás mind-mind befolyással lehetnek egy startup sikerére.

Címkék