Úton-útfélen találkozhatunk a big data kifejezéssel, de vajon mit is jelent ez valójában az értékesítés háza táján? Alábbi cikkünkben erre kerestük a választ. Spoiler: meg is találtuk…

Nincs értelme menekülni előle, hiszen már itt van, és még a hasznunkra is válik. Ez a big data, ami a vállalkozásoknak segít jobban megismerni és szűrni a jelenlegi és potenciális fogyasztókat, függetlenül attól, hogy webáruházad vagy fizikai boltod van.

Ez a 3 kritérium a big data alapja

Mielőtt megnézzük a kasszánkra gyakorolt hatását, érdemes megismerni a big data három kritériumát:

  1. Rendkívül nagy adatmennyiségről van szó
  2. Változatos adatokat tartalmaz
  3. Gyorsan kell ezeket feldolgozni

Így tarthatod meg általa a vásárlóidat

Az adatok akkor nyújtanak igazán nagy segítséget, ha elemezzük őket és az eredményeket integráljuk. Mit is jelent ez pontosan? A big data hosszútávon sikeres értékesítést eredményezhet, aminek köszönhetően többet csörög majd a kassza. Ehhez azonban szükségünk van valakire, aki értelmezi eredményeket és az adathalmazból megismert tudást a vásárlók számára érzelmekké és élményekké alakítja – írja a Piac & Profit.

Ebben segít a big data a sales-nek

Az értékesítés számára ma már olyan mértékű adathalmaz áll rendelkezésre, amire eddig még nem volt példa. A Salesforce.com szakértői szerint a nagy változás abban rejlik, hogy a múltbeli adatok elemzése helyett egyre inkább a becslések és előrejelzések kerülnek előtérbe. Ahhoz, hogy ezeket a lehetőségeket kiaknázzuk, még nagyobb hangsúlyt kell fektetni az eredmények értelmezésére és a folyamatok kialakítására. Adatbányászokkal ezeket az adatokat olyan információvá tudjuk alakítani, ami segít megjósolni, hogy pontosan kit, mikor és mivel érdemes megkínálni legközelebb a sikeres üzlet céljából.

Az adatelemzés vezérelte értékesítés által nemcsak a kínált termék igazodhat a konkrét vásárlóhoz, hanem az ár vagy az ajánlat is egyedivé alakítható, és ez nagymértékben növeli a költséghatékonyságot. További fontos előnye, hogy általa az értékesítési folyamat 40 százaléka automatizálható – képzeld el, hogy tömeghívások szerepét a szoftver veszi át a kapcsolatépítésben!

Így kezdj neki az adatelemzésnek

Az első és legfontosabb lépés, hogy gondoljuk át, miből tudunk adatot csinálni. Rögzítsük, rendszerezzük az érdeklődéseket, a vásárlások időpontjait, az akciós árakat. Majd gondoljuk át, mire vagyunk kíváncsiak: melyik napszakban vásárolnak többet a termékeinkből, milyen korosztályt értünk el sikeresen egy-egy akciónkkal? Meglepő eredményekre juthatunk. Ezután jöhet maga az elemzés, amikor – bonyolultabb problémáknál egy szakértő kutató segítségével – statisztikai módszerekkel megpróbálunk választ találni a kérdéseinkre.

Címkék