A legújabb Future of Business kutatásból megtudhatjuk, hogy a magyarországi kis- és középvállalkozások már elsősorban online szereznek új üzleti információkat. A felmérés a Facebook, a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) és a Világbank partnerségében készült; a kutatók azt vizsgálták, hogyan tanulnak és alkalmazzák a mobiltechnológiát a kkv-k a bővülés érdekében.

A Facebook most a kkv-kat helyezte előtérbe! A cég „Future of Business” nevű felmérésének első körét már tavaly lebonyolították, Magyarország viszont csak idén került a vizsgált országok közé – így most először ismerhetjük meg ezúton a hazai szokásokat. Az adatfelvételben közel 200 ezer kis- és középvállalkozás vett részt több mint 40 országból.

Így szed információt a hazai kkv-szektor

A felmérésből kiderült, hogy

a magyar kkv-k 59 százaléka online kereséssel, 54 százalékuk blogok és fórumok olvasásával, 49 százalék pedig más cégek gyakorlatainak tanulmányozásával jut új, üzletileg hasznosítható információkhoz.

Az online csatornák tehát itt is beelőztek, viszont itthon még mindig nagyon sokat számítanak a kapcsolatok: a vállalkozások egymáshoz is fordulnak. A nemzetközi kereskedelmet folytató magyar cégek ugyanakkor több forrást használnak fel, amikor bővítik tudásukat, mindemellett az átlagnál magasabb az üzleti élettel kapcsolatos érdeklődésük is.

Ismerd meg a globális trendeket!

Az online keresések népszerűsége nemzetközi viszonylatban is kiemelkedő, hiszen a vállalkozások 64 százaléka ezt a módszert választja az információszerzéshez, de a más cégektől való tanulás is széles körben elterjedt: a cégek 42 százaléka dönt e módszer mellett. Világszinten is szívesen tanulnak tehát egymástól a vállalkozások, azonban külföldön jóval népszerűbb az online tájékozódás.

Címkék