Miért van rá szükség és mit is jelent pontosan az employer branding tevékenység? Farkas-Cseke János, a Goodwill Communications szakértőjének segítségével most bemutatjuk, miért elengedhetetlen a munkáltatói márkázás egy kkv részére, és azt is, melyek a folyamat legfontosabb lépései.

Az employer brand, azaz a munkaáltatói márka kiépítése a munkaerő megtartásban és a toborzásban egyaránt a segítségünkre lehet. A munkaerőhiány miatt számos versenytárssal kell megküzdeniük a vállalkozásoknak azért, hogy a számukra legmegfelelőbb munkavállalót megtalálhassák. Azonban elhivatott és elkötelezett alkalmazottak nélkül az egész nem sokat ér. A siker kulcsa ez esetben az employer branding.

Ez a lényeg

Az első és legfontosabb, hogy a cégek azt kommunikálják a munkaerőpiac felé – gondolva itt a passzív álláskeresőkre is –, hogy miért jó náluk dolgozni, és miért egyedi az, amit ők tudnak kínálni. Mindennek az a célja, hogy megtalálják és bevonzzák a legtehetségesebbeket. Persze nem elég megtalálni őket… Szerencsére az employer brand az egész folyamatra hatással van, a toborzástól egészen a szervezeti elkötelezettség növeléséig.

Ne veszítsük szem elől azt a tényt, hogy ma már megváltozott a piaci trend, mivel a cégeknek kell megnyerniük a munkavállalókat, és nem fordítva.

Egy márka mindenek fölött

Maga a munkáltatói márka „csupán” egy része az egésznek, hiszen mellette akár 20 további márkáról is beszélhetünk. Egy cég életében a legfontosabb a vállalati márka, és ez alatt csoportosulnak a kisebb részek, attól függően, hogy fogyasztó, munkavállaló vagy megbízó felől közelítünk a vállalathoz. Ez azt mutatja, hogy a potenciális munkavállalót befolyásolja, mit kommunikál a vállalat a fogyasztók felé, milyen termékekkel bír, de ide tartozik a cég által közvetített értékek csoportja is.

Ezeket mindenképpen mondjuk el cégünkről

Ha már tudjuk, mit jelent a vállalati és a munkáltatói márkázás, alakítsunk ki rá stratégiát. Ezeket az elemeket mindenképpen érdemes kiemelni az employer branding során:

    1. Miben hiszünk azaz a vállalkozásunk víziója
    2. Vállalkozásunk erősségei
    3. Mi az, amit mi tudunk nyújtani más cégekkel szemben
    4. Értékeink, a szervezeti kultúra elemei

A jelenlegi munkatársaink mellett a korábbiakról se feledkezzünk meg, hiszen ők is vihetik vállalkozásunk jó hírét.

Farkas-Cseke János employer branding szakértő

www.employyourbrand.hu/

farkas-cseke@goodwillcom.hu

+36 70 377 1336

Címkék