A sikeres export nem álom a kkv-k számára! Teljesíthető, csak néhány lépést szükséges megtenni hozzá. Nemzetközi trendeket figyelembe véve, elhoztunk öt hasznos tanácsot, amelyek integrálása hozzájárulhat az exportpiaci sikerekhez.

Kkv-ként is sikeres lehetsz az exportpiacon. Igaz, ez nem megy egyik napról a másikra, de gondos tervezéssel hosszabb távon nagymértékben megerősítheted a versenyképességedet.

1.Kutass, ismerd meg a potenciális piacokat!

A kutatás sokszor nem a legizgalmasabb, de az alapköveket ez adja, ezért kihagyhatatlan. A tervezés első pontjaként tanulmányozd a nemzetközi piacot, így megtudhatod, hogy lehetsz később egy lépéssel a versenytársaid előtt. A kutatás során érdemes figyelembe venni a jogi környezetet, demográfiai viszonyokat, kulturális, illetve vallási szokásokat, így megismerheted potenciális fogyasztóidat és az akadályokat egyaránt.

2.Fókuszálj és alakítsd át a kulcsfontosságú elemeket!

Miután megismerted a potenciális piacot, érdemes eszerint alakítani a terméket vagy szolgáltatást. Ha szeretnél előkelőbb helyen végezni a piaci versenyben, tedd egyedivé vagy különböztesd meg magad! A siker érdekében bizonyos esetekben érdemes a sales és a marketing csatornák bővítése is.

3.Kell egy csapat!

Ha már nemcsak hazai, hanem külföldi piacra is dolgozol, akkor szükségessé válhat a kapacitás bővítése. A kezdetek során nem biztos, hogy megéri saját iroda üzemeltetése, ekkor megoldás lehet partnerek foglalkoztatása. Ezenfelül érdemes kialakítani egy csapatot, akik az operatív folyamatokat segítik, akár ügyfélszolgálati funkcióval.

4.Jöjjön egy kis logisztika és értékesítés!

Az értékesítési csatorna megtervezése és kialakítása kulcsfontosságú, hiszen jelentős mértékben befolyásolja a vállalkozás életét. Számos mód közül választhatsz; értékesíthetsz direkt módon, disztribútor útján, sales képviselőn keresztül vagy vegyesvállalat létrehozásával. A legfontosabb hogy olyan megoldást válassz, amiben hiszel, és teljes mértékben megbízol. A gördülékeny értékesítés érdekében a megfelelő logisztika kialakítása elengedhetetlen.

Ne feledkezz meg arról, hogy az exportpiaci tevékenység számos jogi vonatkozással is bír, ezért érdemes külön hangsúlyt fektetni az adminisztrációs kötelezettségekre és a jogi környezetre is.

5.Lépj egy szintet a marketingben is!

Ha kilépsz a nemzetközi színtérre, az számos további feladatot hoz magával, mint például az erőteljesebb marketinget. A digitális forradalom következtében olyan kommunikációs eszközök és csatornák állnak a rendelkezésedre, amelyek köszönhetően hatékonyabban és egyszerűbben érheted el potenciális fogyasztóidat. Élhetsz az okostelefon kötetlenségével, vagy interaktív tartalommarketing által jobban megismerheted a vevőidet.

Címkék