A fogyasztók figyelmének fenntartása és az új vevők szerzése még nagyobb szerepet kap a marketingkommunikáció során. Hogyan állhat az interaktív tartalommarketing, vagy a személyes mondanivaló az értékesítés szolgálatában?A Forbes segítségével most feltérképeztük a legújabb irányvonalakat. Szemezgessünk belőlük néhányat!

Interaktív tartalommarketing

A közösségi tér lehetőséget teremt a fogyasztói vélemények feltérképezésére, a vevők kérdéseinek megválaszolására. Az aktivitás kialakítása és fenntartása meghatározó szerepet tölt majd be a 2017-es évben is. Ráadásul az interaktív tartalommarketing segítségével lehetőségünk van jobban megismerni a követőinket, ezáltal pedig az igényeknek megfelelően tudunk alakítani termékeinken, illetve szolgáltatásainkon. Így pedig növelni tudjuk nem csak az eladásszámot, de a vevőink elégedettségének mértékét is. Barry Feldman, marketingszakértő felhívja a figyelmet az elégedett fogyasztók véleményének relevanciájára: a boldog vevő az egyik legmeggyőzőbb közvetítője lehet az üzenetünknek.

Okostelefon – a marketingkommunikáció jövője

Ez a kiváló kommunikációs eszköz alapvetően fogja befolyásolni és átrendezni a marketingtevékenységet a következő időszakban. A weboldal mobiltelefonra optimalizálásánál azonban ma már tovább kell mennünk a megfelelő stratégia kialakításával. Mára nemcsak kommunikációs, hanem közvetítő eszköz is a mobiltelefon, mivel videóinkat, képeinket azonnal megoszthatjuk az interneten. A statisztikai adatok elemzése által kijelenthető, hogy jelentős különbség figyelhető meg a videók nézettségében a mobiltelefonok és a nem hordozható eszközök (asztali számítógép, laptop) között. Sőt, akár már azonnal megmutathatjuk világunkat a közösségünk számára a live streaming videónak köszönhetően . Az élő videós tartalom létrehozása segít a bizalomépítésben és a követők kiszolgálásában is, hiszen általa valódi tartalmat alkothatunk.

A személyes tartalom mindent visz

Amíg a digitalizáció áthatja a mindennapjainkat, addig az általános témákkal szemben a személyes tartalmak és hirdetések lesznek relevánsabbak. A hirdetések célzása során olyan fogyasztói szokásokat vesz figyelembe például a facebook, mint mondjuk a korábbi oldalmegtekintések, vagy a preferált helyek. Ezáltal a szegmentáció és a célzás is sokkal pontosabbá válhat. Magyarul, célzottan azokhoz juttathatjuk el az üzeneteinket, akik valóban a célcsoportunkat képezik.

Marketingautomatizálás

Ha már pontosabb célzásokkal bírunk, érdemes élni a marketingautomatizálás adta lehetőséggel. A folyamatok automatizálásának és mérésének köszönhetően a hatékonyság és a bevétel is növelhető.

Adatvezérelt marketing

Az adatok mankóként segítenek nekünk eligazodni az online térben, ha elemezzük őket. Megtudhatjuk mi népszerű és mi nem vevőink és követőink körében. Az adatvezérelt marketing alapvető célja a viselkedésalapú besorolás. Többféle elemzési módszer áll rendelkezésünkre, ide sorolhatót a funnel analízis, ami megmutatja, meddig jutnak el a felhasználók az oldalon. Ezenkívül számos mérési lehetőségünk van (visszatérő vevők elemzése, linkkövetés, AB tesztelés, stb) A Smart Insight digitális marketinggel foglalkozó vállalat kutatásából kiderül, az adatvezérelt marketing harmadik helyen áll a 2017-es marketing trendek képzeletbeli dobogóján.

Chatbotok jelentősége növekszik

Ne a megjelenő popup oldalakra gondoljunk, a chatbot technológia ennél jóval kifinomultabb. A Facebook által kialakított alkalmazás nagy lehetőséget teremt a marketingeseknek. A messengerbe beépített chatbotok a legtöbb fogyasztó által feltett kérdésre válaszolni tudnak emberi beavatkozás nélkül. A technológia által fejleszthető az értékesítő folyamat, az ügyfélkapcsolat magasabb szintre emelhető, mindez pedig költséghatékony módon megtehető.

Lejáró tartalmak

Érdemes elgondolkodni azon, hogy vajon biztosan jó-e az, ha sosem „járnak le” a tartalmaink. A megosztott információ szegmentálásában is lehet logika: ha bizonyos tartalmaink mindig, némelyek pedig csak korlátozott ideig érhetők el az oldalunkon. Van olyan közösségi média felület, például a Snapchat, ami a lejáró tartalmon alapul. A Snapchat alkalmazásban a felhasználók fotókat, videókat és üzeneteket küldhetnek ismerőseiknek, de a megjelenő tartalmak 24 óra elteltével elvesznek. Az alkalmazás hatalmas népszerűséggel bír világszerte a fiatalok körében, olyannyira hogy 2016-ban ez volt legtöbbször letöltött alkalmazás az IOS készülékek esetében.

Címkék