Vásárlások előtt Te is gyűjtesz információt a termékekről illetve szolgáltatásokról? Esetleg üzleti döntés meghozatala előtt körbejárod a dolgokat? A Google keresőben talált eredményeket a SEO nagymértékben befolyásolja. Adunk pár tippet ahhoz, hogy jobb eredményt érj el!

Egy weboldal láthatóságát az online térben alapvetően befolyásolja, hogy az a keresőoptimalizálás (SEO) szempontjainak megfelelően lett-e kialakítva. Magyarországon mindenekelőtt a Google keresőmotorjára optimalizáljuk a weboldalakat, ugyanis itthon közel 100 százalékos a Google-kereső használata. Az optimalizálás számos szempont mentén halad, ezért rendkívül időigényes és sokrétű feladat. Sikeressége könnyen mérhető, hiszen a kereső találati listája mutatja, hogy egyes kulcsszavak esetén oldalunk, illetve annak egyes aloldalai hányadik pozícióban jelennek meg.

A SEO tevékenységek körébe egyrészt azok a feladatok tartoznak, amik az oldalon belül történnek. Alapvető fontossággal bír a kiváló tartalom előállítása, aminek az oldal mondanivalója szempontjából releváns kulcsszavakat kell tartalmaznia. A kulcsszavakat érdemes félkövér betűtípusra állítani és a címben is elhelyezni belőlük legalább egyet. Fontos szempont továbbá a dinamikusan frissülő honlap és a metatagek létrehozása a weblap HTML kódjában. A metatagek leírják az oldal tartalmát, valamint kulcs- és keresőszavakat tartalmaznak. A keresőrobotok elemzik ezeket, és ezt követően rangsorolják a honlapot a Google keresési listájában. Az URL-nél több szempontot is érdemes figyelembe venni: ugyancsak jobb helyezést érhetünk el, ha a kulcsszavakból is tartalmaz legalább egyet. Emellett mindenképp „beszédesnek kell lennie az URL-nek” azaz utalnia kell a cikkre, és szintén jó, ha a szavakat a szóközök helyén „_” jel helyett kötőjellel látjuk el.

Vannak olyan elemei is a SEO-nak, amiket nehezebben tudunk befolyásolni. Ez az oldalon kívüli keresőoptimalizálás, ami olyan eszközökkel dolgozik, melyek nem feltétlenül az oldalon vagy annak struktúrájában történnek. Lényege, hogy minél több és jobb oldal hivatkozik ránk, annál előrébb kerülünk a Google keresőjében. A közösségi média (mint péládul Facebook, Google+) több szempontból befolyásoló tényező: fontos a jelenlétünk, a rólunk szóló hírek mennyisége, valamint a hivatkozások száma. Mutatunk pár tipikus hibát, amiket jobb elkerülni. Ilyen például a tartalom duplikációja, amit ráadásul a Google büntet. De a linképítés során is tévútra kerülhetsz. A linképítés célja más weboldalak saját honlapunkra történő hivatkozások szerzése. Itt viszont érdemes a mennyiség helyett a minőségre törekedni.

Hogyan kezdjük el a keresőoptimalizálást?

Mielőtt belevágunk a SEO-zásba, készüljünk fel, hogy ez egy lassabb folyamat. Bár nem lesz egyik napról a másikra látható eredménye, de hosszú távon sikereket érhetünk el vele, mindezt költséghatékonyan. Maga a folyamat nem bonyolult az alapvető feladatokat bárki el tudja végezni, azonban ha komolyabb oldalról van szó, amivel nagyobb céljaink vannak, akkor érdemes szakértőhöz fordulni.

Címkék