Manapság már több keresést indítunk a mobilunkról, mint az asztali számítógépünkről. Már egy ideje igaz az, hogy az a vállalat, amely nincs jelen az online térben elvágja magát a fejlődés lehetőségétől. Ez az állítás egyre inkább átterjed az okostelefonok világára is. A következő lépés már egy ideje a mobilra optimalizálás. Igen, de hogyan?

A mobilra optimalizált weboldalak a Google keresőjében is előrébb kerülhetnek. Így üzenetünk célba juttatásához az optimalizálás elengedhetetlen. A folyamat négy lépésből áll, és ezt követően pedig kialakíthatjuk a mobilstratégiánkat is, hiszen az okostelefon a 2017-es évben meghatározó szereppel bír az online marketing világában.

Az első lépés weboldalunk ellenőrzése a Google teszt által. Ha az eredmény szerint mobilbarát weboldallal rendelkezünk, nincs is több feladatunk, ellenkező esetben érdemes megvizsgálni a problémákat. Szerencsére a Google nemcsak jelzi, hanem meg is nevezi ezeket. Milyen szempontok számítanak? A legfontosabb a felhasználóbarát verzió, tehát ne jelenítsünk meg túl sok információt, könnyítsük meg a látogató dolgát úgy, hogy minél kevesebb kattintással érje el a célját. Ne feledkezzünk meg az adatok tanulmányozásáról sem, amiből megtudhatjuk, meddig jutnak el a felhasználók az oldalon. A weboldalnak emellett egységesnek kell lennie minden eszközön.

Ezt követően a második lépcsőfok a technológia kiválasztása. Az alábbi három típus közül választhatunk: reszponzív design, adaptív kiszolgálás, teljesen elkülönített oldalak. Mindhárom technológiai megoldás rendelkezik pozitívumokkal és negatívumokkal, ezért érdemes a célokat, erőforrásokat, valamint lehetőségét megvizsgálni. A Google a reszponzív design-t ajánlja, amelynek fő előnye az egyszerűség mellett, hogy elég egy weboldalt fejleszteni és karbantartani. Akkor érdemes az adaptív megoldást választanunk, ha olyan funkciót tervezünk elhelyezni, ami az asztali verzióban felesleges, vagy túl nagyméretű képekkel rendelkező weboldallal rendelkezünk.  A teljesen elkülönített weboldalak több hátránnyal is rendelkeznek, mint például a lassabb betöltés, a magasabb fejlesztési és karbantartási költségek. A hátrányok mellett az utóbbi előnyeként leginkább az egyedi megjelenés emelhető ki.

Mielőtt mobilbaráttá varázsolnánk honlapunkat, harmadik feladatként vegyük figyelembe a következő tényezőket. A tartalmat tekintve a kevesebb néha több elve érvényesül, vagyis ne zsúfoljuk túl a képernyőnket információkkal, de a megjelent tartalmak ráközelítés nélkül olvashatók legyenek. Lényeges továbbá a kulcsfontosságú funkciók előtérbe helyezése is. Mindezek mellett figyeljünk a könnyű navigációra és a megjelenített linkek közötti térközre. Érdemes egyes megoldásokat kerülnünk, mint például a zoomolás lehetőségét, lebutított weboldalt vagy a mobilon nem működő Flash tartalmakat. (Az utóbbihoz mivel külön program szükséges, ezért nem támogatott okostelefonokon.)

Végül, de nem utolsó sorban negyedik lépés a mobilos helyezés javítása, a keresőoptimalizálás azaz a SEO (Search Engine Optimization) által. A mobilweboldalak is versenyben vannak a weboldalak találati listáján. A megfelelő SEO technikák alkalmazásával érhetjük el, hogy minél előrébb sorolja (mobil)oldalunkat a Google keresője. Bizonyos esetekben a mobilra más kulcsszavakat kell vagy lehet optimalizálni. Ha ezzel is elkészültünk, monitorozzuk megadott időközönként, hogy kulcskifejezésekre milyen módón változik a helyezésünk a találati listán.

Címkék