Ha a digitális forradalom korszakában mindenről információt találhatunk az interneten, akkor miért ne akarnánk vállalkozóként előkelőbb helyre kerülni, hogy többet csörögjön a kassza? Sőt erre most két lehetőségünk is van. A korábban már bemutatott SEO, valamint a Google Adwords eszköztára. A Goodwill Communications szakértői most segítenek nekünk eligazodni az Adwords rengetegében.

Magyarországon a Google-kereső használata 100 százalékos értéket mutat, ezért érdemes vállalkozóként kihasználni ezt a helyzetet. Sőt ha mi nem lépünk, majd más megteszi.

Ezek a legfőbb előnyei

A keresőoptimalizálás, azaz a SEO során organikusan érhetünk el eredményeket, aminek kialakítása hosszabb folyamat.

Az Adwords-sel azonban gyorsabbak lehetünk, és az organikus találatok fölé kerülhetünk hirdetésünkkel.

A lehetőség tárháza

Keresési hirdetések: Szolgáltatást vagy termék esetében is sikeresek lehetünk ezzel a módszerrel. Tegyük fel, hogy cégünk csőtörés esetén nyújt segítséget. Sokan ilyenkor csak a felső találatokra kattintanak, azonban ha kereső hirdetést alkalmazunk, ott lehetünk az elsők között. Szakértői háttértámogatással, pedig hatékonyak lehetnek keresési hirdetéseink.

Display hirdetések: A display hirdetések alapvetően a bannerekhez hasonlíthatóak. Itt két szerepben tűnhetünk fel. Egyrészt rendelkezhetünk ilyen hirdetéssel, amivel különböző oldalakon találkozhatnak potenciális fogyasztóink, illetve ha nekünk weboldalunk vagy blogunk van, akkor megjeleníthetünk display hirdetéseket, amelyekért pénzt kapunk. Ebben az esetben, is érdemes szakember segítségét kérni, mivel egy jó hirdetéshez szükségünk lesz kreatív anyagra és landing page-re azaz egy olyan oldalra, ahova a hirdetés navigálja majd az olvasót.

Remarketing: Ha a felhasználó a weblapunkat böngészte, akkor később más oldalakon is a mi hirdetésünk jöhet vele szembe. Ez a remarketing. Ez a módszer egyfajta utókövetés, aminek viszont több buktatója is lehet. Problémaként merülhet fel, hogy a látogató miután megvásárolta a terméket, még mindig találkozik hirdetésünkkel, vagy akár túl sokszor is megjelenhetnek promócióink a böngészés során. Jó hír, hogy ezek szakértő segítségével könnyen kikerülhetőek.

YouTube hirdetések: Ennél a módszernél az egyik legfontosabb tétel, hogy az első 3-5 másodpercnek kiemelkedőnek kell lennie, hiszen legtöbben néhány másodpercet követően átugorják ezeket a reklámokat.

Tippek & trükkök

Ha egy AdWords kampányt tervezünk érdemes több hirdetési csoportot létrehozni, hiszen így lehetünk a leghatékonyabb. A kialakításnál figyeljünk arra, hogy a fontosabb kulcsszavakat külön-külön egységbe helyezzük. Ezenfelül ne feledkezzünk meg a kulcsszavak, a hirdetések és a landing page egységéről sem, hiszen ha valahol hiba merül fel, azon elbukhat az egész kampányunk. A hatékony kampányok érdekében érdemes szakértői támogatást igénybe venni – akár a terület kiszervezésével – hiszen így pontosabb célzás hozható létre költséghatékonyság mellett.

 

Címkék