A héten indul a 17. FINA Világbajnokság, ezért összegyűjtöttük, mire érdemes figyelni a vizes vb kapcsán, valamint mi az, amit jobb, ha elkerülnek azok a cégek, akik nem partnerei a rendezvénynek.

Már csak néhány nap, és elstartol a vizes világbajnokság Budapesten és Balatonfüreden. Még nincs késő, hogy kitaláljanak néhány kreatív akciót a vállalkozások, azonban van, amit nem szabad elfelejteni: bizonyos szimbólumokat vagy kifejezéseket egyáltalán nem, vagy csak engedéllyel használhatnak a cégek.

Van, ami tilos a világbajnokság alatt

A vizes világbajnokság kapcsán a szervező bizottság és az Önszabályozó Reklámtestület egy útmutatót alakított ki arról, hogy milyen marketingfogásokkal szabad, és milyenekkel nem lehet élni a sportesemény alatt.

A rendelkezések értelmében tilos például az elnevezés és a hivatalos védjegyek használata, így a cégeknek le kell mondaniuk az esemény lógójával ellátott poharak és egyéb merchandising termékek forgalmazásáról, ajándékozásáról.

A sportolók nevének megjelenítésével is érdemes vigyázni, emlékezzünk csak vissza Kenderesi Tamás a 2016-os riói olimpián elhangzott „Rám férne egy pár sajtburesz” mondatára és az azt követő visszhangra. A szervezők tájékoztatása szerint kereskedelmi forgalom növelésére tehát tilos a sportolók nevének alkalmazása.

Vendéglátóegységek figyelem, még közvetíthetőek a versenyek!

Az események közvetítési jogával a FINA rendelkezik, ezért tilos engedély nélkül a közvetítés kivetítése, illetve ezekre programok szervezése, valamint a live streaming is.

Van azonban jó hírünk, hiszen engedély kérésére még mindig van lehetőség a szervező bizottságnál – jelezték megkeresésünkre.

Arra viszont minden cégnek figyelnie kell, hogy ezek a közvetítések ne sértsék a hivatalos partnerek érdekeit. Vagyis nem engedélyezett olyan cégek logóinak elhelyezése, reklámozása bármilyen módon, akik nem támogatói a rendezvénynek, így például saját vállalkozás népszerűsítése sem lehetséges. Jegyek mint promóciós nyeremények is csak engedéllyel ajánlhatók fel. Az engedélyeket, szintén a már említett címen kérhetik a cégek.

Ezek a szankciók

Azokat a szervezeteket, amelyek megsértik a szabályokat, szankciók érhetik. Ezek lehetnek polgári, valamint büntetőjogi következmények. Az esetleges pénzbírság vagy egyéb szankciók mértékének megállapítása, pedig egyedi elbírálás alapján történik majd.

Van még lehetőség

Az útmutatóban leírt szabályok betartása mellett csak a kreativitás szabhat gátat a vállalkozások számára egy-egy kampány tervezése és megvalósítása során.

Címkék