Az olyan marketingeszközök, mint az akciók vagy plakátok közvetlenül segítik a termékek értékesítését, ugyanakkor egy-egy kkv sikerességében óriási szerepe lehet a közvetlenebb, de annál hatásosabb public relations (PR) eszközöknek, mint egy Facebook-oldal vagy blog. A Goodwill Communications szakértőinek segítségével bemutatjuk, miért és hogyan lehet hasznos a PR a vállalkozásoknak.

A digitalizáció a kkv-k számára új lehetőségeket nyitott meg a marketing bővítésében, de emellett a PR területén is fejlődhetnek a cégek. A public relations korábban a sajtókapcsolatokkal volt egyenértékű, sajtóközlemények kiadását, sajtótájékoztatók szervezését jelentette. Ma viszont már a marketing és a PR közötti határ nem olyan éles, ezért érdemes nemcsak a nagyvállalatoknak, hanem a kisebb vállalkozásoknak is mindkettő eszközrendszerével élni.

Sokunkban megfogalmazódhat a kérdés, hogy pontosan milyen felületeken és módokon érdemes kommunikálnunk. Az iparágtól és az üzleti céltól függően megjelenhetünk több online felületen, adhatunk ki sajtóközleményeket, illetve eseményeket is szervezhetünk. Ezek mind-mind hozzájárulnak a vállalkozás sikerességéhez, persze nem mindegy, hogy tudjuk megvalósítani az ötleteket.

Az online felületeken tömegekhez juttathatjuk el üzeneteinket, méghozzá rendkívül költséghatékonyan. Nézzük is az ide kapcsolódó eszközöket! A közösségi média új platformokat teremtett a kkv-k számára. Informálhatjuk követőinket eseményeinkről, termékeinkről, de egyben megtudhatjuk azt is, ők mit gondolnak. Mindemellett nemcsak az interaktív kommunikációnkat segíti a közösségi média, hanem a sajtónak is témát adhat. Indíthatunk blogot, ahol tippek és tanácsok mellett szakértői tartalmat állíthatunk elő; ennek tematikáját alapvetően meghatározza, hogy milyen piacon vagyunk jelen. Jelenlegi és potenciális ügyfeleinket, üzleti partnereinket hírlevél formájában is tájékoztathatjuk a legújabb akciónkról, új termékeinkről vagy akár eseményeinkről.

Ha a hagyományos kommunikációt vesszük górcső alá, a sajtóközlemények kiadása manapság is nagyban hozzájárulhat sikerességünkhöz. Azonban egy dolgot ne felejtsünk el, ha az információs dömping korszakában megjelenést szeretnénk elérni a médiában, olyan tartalmat kell előállítani, ami hírértékkel bír: ezt elsősorban speciális szakértelmünk demonstrálásával érhetjük el. A kezdetek során érdemes vállalatunk történetét is megosztani a média különböző szereplőivel, hiszen így sokkal könnyebb átadni az olvasók számára, hogy kik is vagyunk mi.

Miért szükséges több csatornán is megjelenni? Nemcsak növelhetjük ismertségünket a hagyományos és az online médiában való jelenléttel, de fogyasztói és beszállítói oldalról is sok előnnyel jár. Ha jó a termékünk vagy szolgáltatásunk, az ma nem elég, kell mögé egy sztori, értékes tartalommal és információval rólunk.

 

Címkék