A Facebook-on való jelenlét ma már olyan szinten bevett üzleti kommunikációs lépés, hogy ha valamely cég még nincs fent a felületen, nemsokára valószínűleg pótolja ezt a lépést. Találhatunk olyan oldalt, amelyet már a kezdetektől szakértő kezel, de van, aki csak akkor fordul segítségért, ha már baj van – derül ki a Piac és Profit legújabb cikkéből.

A Facebook-oldalak kezelése egyre fontosabb feladatként jelenik meg egy-egy cég esetében, mivel sok fogyasztó innen informálódik. Ennek ellenére szép számmal vannak olyan cégek, ahol úgy gondolkoznak, hogy miért fizessenek valakinek egy Facebook-profil kezelésért, ha bárki könnyen használhatja a felületet. De mi történik akkor, amikor nem jönnek a követőek, alacsony az aktivitás vagy növekszik a negatív kommentelők vagy „trollok” aránya? Igen, ez az a pont, amikor a segítség elengedhetetlen, viszont ha már korábban lépünk, nemcsak megelőzzük a bajt, hanem valódi közösséget is építhetünk.

Up-to-date vagy a szabályokkal kapcsolatban?

A közösségimédia-felületek üzemeltetői gyakran változtatnak a lehetőségeken, illetve szabályokon, melyek legtöbbször a hasznunkra válhatnak. Aki szakértője a felületnek, az nemcsak rendelkezik a szükséges friss információkkal, hanem be is építi azokat a mindennapi munkába.

Tudnál dönteni, melyik irányba menj tovább?

Az a szakember, aki több oldalt is kezel, ismeri a piacot, könnyebben tud számunkra megfelelő social media kommunikációs stratégiát alkotni és irányt mutatni. Általa kevesebb vakvágányra és dinamikusabb oldalra számíthatunk már a kezdetektől.

Van időgéped?

Pedig a folytonos Facebook profil kezelés esetében lehet, hogy szükséged lenne rá, hiszen egy-egy oldalnak csak akkor van értelme, ha rendszeresen posztolunk rajta – különben elfelejtkeznek rólunk követőink. Sokkal érdekesebb és élettel telibb posztokat olvashatunk akkor, ha valakinek ez a feladata, mint amikor a napi feladatok után próbálunk kitalálni valamit.

Tudod, mi rejlik a számok mögött?

A közösségimédia-kommunikációnak is csak akkor van értelme, ha tudjuk, milyen eredményeket értünk el vele. Arra nem érdemes számítani, hogy egy-egy posztot követően hirtelen megnő a vásárlói bázis, ettől függetlenül kellenek a mérhető eredmények. Egy profi tudja, hogy céljainkhoz milyen eredmények szükségesek, és azt is, mi rejlik a számok mögött. Probléma esetében pedig megoldási javaslatokkal tud szolgálni számunkra.

A hosszú távú siker érdekében a Facebook-kommunikáció átadása vagy kiszervezése ellenére érdemes mégis kontroll alatt tartani a tevékenységet, de a szakértői segítséggel csak jól járhat a cég.

Címkék