Márkát nem csak a nagyvállalatok építhetnek! Sőt, ha felépítesz egy „brandet”, azzal növekedhetsz, illetve kézzelfoghatóbbá teheted terméked, szolgáltatásod vagy azt az értéket, amit vállalatod képvisel. Elhoztuk a Forbes öt tanácsát, ami segíthet Neked a kezdetek során.

A márka nemcsak egy logó, sokkal több annál. Egy mankó számodra, ami által egyedibb lehetsz a piacon és a vevőid is könnyebben tudnak azonosulni azzal, amit képviselsz. Persze jogosan vetődik fel a kérdés: „Rendben, de hogyan kezdjek neki a márkaépítésnek?”. Elhoztunk öt tanácsot, ami kulcsfontosságú lehet számodra. Vágjunk is bele!

1. A márkád az, amit mások gondolnak róla

A fogyasztói szokások megváltozásának egyik fontos tételét mindenképpen tartsuk szem előtt: az online térben ma már sokkal jobban befolyásol minket az, ki mit gondol és tapasztal a termékünkkel kapcsolatban, mint korábban. Ezt hogyan használhatod ki saját vállalkozásodnál? Élhetsz a PR adta lehetőségekkel, vagy lehet saját márkanagyköveted (aki ír vagy beszél a termékedről/szolgáltatásodról egy blogon vagy akár egy videóblogban).

2. Válj vonzóvá!

A sikeres márkákat az egyszerű termékektől az érzelmi komponens különbözteti meg, mivel általa „életet adsz neki” és nem csak egy áru lesz a polcon. Továbbá itt is érvényesül az a tétel, hogy könnyebben feledésbe merül mit mondtál vagy tettél, de arra emlékezni fognak, milyen érzéseket váltottál ki belőlük. Ahhoz, hogy ezeket elérd és vonzó lehess a piacon, a következő pont lesz az egyik kulcs.

3. Határozd és célozd meg az ideális vevőidet!

Ha erős márkát szeretnél létrehozni, akkor ismerned kell ügyfeleidet. A legjobb, ha meghatározod, milyen is számodra az ideális vevő. Itt érdemes figyelembe venni a földrajzi elhelyezkedést, életkort, családi állapotot, hobbit, képzettséget, álmokat, félelmeket és egyéb tényezőket. Ha tudod, kinek szeretnél eladni, sokkal könnyebben tudsz vele kommunikálni és átadni a fő üzeneteidet.

4. Légy következetes!

Az egyik legnagyobb hiba, amit elkövethetsz, ha nem vagy elég következetes. Ahogy a kezdetek során is említettük, a márka nemcsak egy logó, áthatja a terméket, a céget és az üzenetet is. Ahhoz, hogy ne ess a következetlenség csapdájába, a szakértők szerint érdemes meghatározni a márkaszemélyiséget olyan emberi jellemzőkkel, mint a viselkedés, karakter vagy érdeklődés. Segítségképpen vegyük példának az Aston Martin-t, ami olyan, mint James Bond; férfias, határozott, de mégis kifinomult és bizonyos szempontból „elit”.

5. Tudod, mi a márkád DNS-e?

Első olvasatra bonyolultnak tűnhet, de fontos, hogy a márkád rendelkezzen DNS-sel. Ezt leginkább úgy fogalmazhatnánk meg, mint „alapvető és megkülönböztető karakterjegyek vagy képességek és valami megváltozhatatlan tényező” – utóbbihoz gondoljunk csak a Coca-Cola titkos összetevőjére, és máris tudjuk, mire van szükségünk. Ehhez nem kell más, mint egy darab papír és ceruza, majd határozd meg a fő tulajdonságokat, amiket megtestesít a márkád! Ez lehet ár, termékkel kapcsolatos tényező, vagy akár egy piaci rés is.

Címkék