Lengett a kockás zászló, áprilisban lezárult az OTP Business ÜzletRace Hallgatói Pályázat, amelyen a bankok megújításával kapcsolatos ötleteiket mérhették össze a résztvevők. A verseny során több mint másfél millió forintos összdíjazásban részesültek a legjobb ötleteket bemutató egyetemisták és főiskolások. Tizenkilenc egyetemről kaptunk ötletek, két kategóriában – Fejlesztő és Reklámguru – összesen hat díjat, valamint egy közönségdíjat osztottunk ki.

Az április 12-ei döntővel lezárult az első OTP Business ÜzletRace Hallgatói Pályázat, amelynek keretében megismerhettük a fiatal tehetségek újszerű ötleteit. A verseny nem titkolt célja az volt, hogy a hallgatók hozzájáruljanak a bankszektor megújításához.

Az 1.650.000 forintos összedíjazású pályázaton 19 egyetemről érkeztek pályázatok. Az első, online forduló után a döntőben kategóriánként 5-5 csapat mutathatta be szóban is ötletét az OTP Business szakmai zsűrije előtt. A zsűri 6 pályamunkát díjazott, valamint a rendezvényen egy közönségdíjat is kiosztottunk. Mindkét kategóriában az első helyezett pályázat 350.000, a második 250.000, a harmadik pedig 150.000 forintos díjazásban részesült. A Facebook-közönségszavazás különdíjasa pedig 150.000 forintot kapott.

„A verseny keretében olyan új, formabontó ötletek kaphattak teret, amelyek túlmutatnak a hagyományos banki megoldásokon, újszerűségükkel nagyban hozzájárulhatnak a megváltozott ügyféligények teljesítéséhez. A pályázattal legfőbb célunk az volt, hogy felkutassuk és támogassuk azokat az ifjú tehetségeket, akik érdeklődnek a szektor iránt, értik a bankvilág működését, ismerik az ágazat kihívásait. A fiatal tehetségek új látásmodú javaslataikkal hozzájárulhatnak ahhoz, hogy mielőbb válaszokat, megoldásokat adjunk ezekre a kihívásokra” – hangsúlyozta Csonka Tibor, az OTP Business ügyvezető igazgatója.

A versenyzők két kategóriában mutathatták be ötleteiket: A Reklámguru esetében olyan előremutató CSR-kampányterveket vártunk, amelyek társadalmi hasznosságukkal egyszerre járulnak hozzá a közösségi problémák kezeléséhez, valamint a pénzintézet jó hírnevének építéséhez. A Fejlesztő kategóriába pedig olyan fintech, vagyis pénzügyi technológiai projektekkel lehetett nevezni, amelyek a digitalizáció korában felmerülő új kihívásokra keresnek megoldásokat.

Reklámguru kategória:

  1. Faktosok (Vései Viktor, Horváth Rozália – Budapesti Corvinus Egyetem): Okos pénz
  2. CM-team (Bodnár Zoltán, Gál Fanni – Budapesti Corvinus Egyetem): Szívesen segítünk
  3. KoMédiások (Radvánszki Renáta, Kun Alexandra, Pethő Dóra – Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem): CSR-kampány a biztonságos internethasználatért

Fejlesztő kategória:

  1. ITwins (Reizinger Kristóf, Reizinger Patrik – Budapesti Corvinus és Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem): Computer supported finance
  2. North Forces (Szabó Vivien, Varnyu Iván, Veress Dóra – Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem): Együtt vagy egymás ellen
  3. Medovárszki Dominik – Budapesti Gazdasági Egyetem: Elektronikus pénztárca optimalizálás és befektetetés

Közönségdíjas:

Vészkijárat (Czesznak Viktória – Szent István Egyetem): Közösségi kertek

„Az egyetemistákat aktívan foglalkoztatják a bankszektor kérdései, a pénzügyi innováció, a digitális megoldások, és nem utolsó sorban a társadalmi felelősségvállalás. Ezt támasztja alá az is, hogy 19 egyetemről érkeztek pályamunkák. A Fejlesztő kategóriában előremutató technológiákat, az ügyfelek igényeit és mobileszközeit felhasználva hoztak ötleteket a versenyzők, a Reklámguru kategória indulói pedig valóban átgondolt, és társadalmilag érzékeny témákat felkaroló projektekkel indultak a megmérettetésen. Kiemelendő, hogy a legtöbb csapat már előzetes piackutatással készült a versenyre, ez pedig már önmagában is jól mutatja a profi hozzáállást – zárta gondolatait az OTP Business ügyvezető igazgatója.

Címkék